سئو فروشگاههای اینترنتی افزایش فروش با بهینهسازی محصولات!
۸ نکته در افزایش فروش سئو فروشگاه اینترنتی آکادمی دیجیتال مارکتینگ دهبان
امروزه رقابت موجود در بین فروشگاههای آنلاین برای کسب رتبههای برتر در گوگل بسیار شدید است و سرمایه گذاری روی سئو سایت فروشگاهی امری اجتنابناپذیر است. در چنین فضایی، یک اشتباه کوچک میتواند ماهها تلاش شما را به باد بدهد و عملکرد فروشگاه اینترنتی و میزان فروش سایت را تحت تاثیر قرار دهد. یک تجربه کاربری خوب میتواند تعداد زیادی از بازدید کنندگان سایت شما را به مشتری تبدیل کند. موتورهای جستجو همواره به دنبال سایت هایی هستند که تجربه کاربری خوبی را ارائه میدهند. اگر کاربر از بازدید وبسایت شما تجربه خوبی نداشته باشد با خروج از آن نرخ پرش را افزایش داده و به مرور زمان باعث افت رتبه سایت شما خواهد شد. در سال ۲۰۲۵، محتوای استاتیک (Static Content) دیگر جذابیت گذشته را ندارد و کاربران به دنبال محتوای تعاملپذیر (Interactive Content) هستند.
در کسبوکارهای B2B یا business-to-business تمرکز بر فروش عمده محصولات و خدمات به دیگر شرکتهاست. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی مینویسم. اگر امکان این را ندارید که برای هریک از این صفحات محتوای متنی جداگانه بنویسید، بهتر است که با گذاشتن برچسب کنونیکال، محتوای اصلی را به عنوان صفحه کنونیکال این صفحات (سایزهای مختلف تیشرت) مشخص کنید. برای درک بهتر این موضوع بهتر است به ساختار سایت در تصویر زیر توجه کنید. در صورتی که سایت شما دارای ساختار اطلاعاتی به شکل زیر است بایستی نسبت به اصلاح آن اقدام کنید. یک سایت سئو شده نباید کاربر را مجبور کند که در هنگام استفاده از آن با تلفن همراه نیاز به زوم یا مواردی از این قبیل داشته باشد.
استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با صفحه در عنوان و توضیحات متا، این اطمینان را به گوگل و مشتری می دهد که این صفحه دقیقا به همین موضوع سرچ شده پرداخته است. استفاده از کلماتی مثل بهترین، ارزان ترین، ارسال رایگان، فروش فوق العاده و .. همواره سئو داخلی یکی از ضروریترین اقدامات سئو سایت بوده که تاثیر مستقیمی بر روی کسب رتبههای بالا در نتایج جستجوی گوگل دارد. نردبان قصد دارد به شکلی حرفهای، جایگاه مشتری را در فضای وب دگرگون کند. میخواهیم با طراحی وبسایتهای کاربرپسند، تولید محتوای مفید و خدمات سئو حرفهای به فضای وب فارسی خدمتی کرده باشیم.
موتورهای جستجو تگ های عنوان را مانند نماینده ای از کل تیم می دانند. به طور مشابه ، تگ های عنوان ، عنوان کننده صفحه و پاراگراف های متن زیر هستند. برچسب H1 عنوان کل صفحه وب را نشان می دهد در حالی که H2، H3 نماینده پاراگراف ها هستند. با استفاده از کلمات کلیدی احساسی ؛احساساتی را در عنوان خود بگنجانید که باعث می شود در شبکه های اجتماعی لایک و اشتراک بیشتری بگیرید. می تواند بسیاری از کارهایی را که می توانید با نرم افزار screaming frog انجام دهید ، انجام دهد. طراحی سایت باید به گونهای باشد که در دستگاههای موبایل نیز به خوبی نمایش داده شود.
در واقع، شما باید صفحات و پست های خاص خود را برای مارک ها و مدل های مختلف خود بهینه سازی کنید و همه آن ها را به صفحات دسته بندی "ساعت های لوکس" لینک دهید. برای بهینهسازی ساختار سایت، چند نکته کلیدی وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند. داشتن یک سلسله مراتب واضح کمک میکند تا کاربران و موتورهای جستجو به راحتی بتوانند ساختار سایت را درک کرده و به صفحات مورد نظر دسترسی پیدا کنند. در زمینه ساختاردهی به صفحات و دستهبندیها، استفاده از URL های ساده و قابل فهم اهمیت دارد. URL ها باید کوتاه و توصیفی باشند و شامل کلیدواژههای مرتبط با محتوای صفحه. این امر نه تنها برای کاربران مفید است؛ بلکه به موتورهای جستجو نیز کمک میکند تا محتوای صفحه را بهتر درک کنند.
همچنین، میتوانید با بررسی سرعت بارگذاری، قابلیت استفاده از موبایل و کیفیت محتوا نیز مطمئن شوید که سایت شما بهینهسازی شده است. قیمت سئو سایت فروشگاهی باتوجه به نوع کسبوکار شما، پیشینه سایتتان و کلمات کلیدی هدف میتواند متفاوت باشد. برای اطلاع از تعرفه دقیق سئو سایت فروشگاهی با کارشناسان مای کاستومر در ارتباط باشید. بررسی صفحات در سئو سایت فروشگاهی به شما کمک میکند تا وب سایت خود را به اندازه کافی حرفهایتر کنید. اسکیما به رباتهای گوگل کمک میکند به نحو سادهتر و سریعتری از ساختار صفحه محصولات فروشگاه مطلع شده و این صفحات را در نتایج جستجوی کاربران نشان دهند. برای تجزیه و تحلیل عملکرد سایت، استفاده از ابزارهای متعددی مهم است.
با رعایت این نکات، میتوانید سئو سایت فروشگاهی خود را بهبود بخشید و در نتیجه ترافیک و فروش بیشتری کسب کنید. خدمات سئو سایت فروشگاهی نیز شامل بهبود ارتقا رتبه برای محصولات فروشگاه است. یک ساختار ناوبری بد می تواند به تجربه کاربری سایت فروشگاهی شما آسیب برساند، منجر به افزایش نرخ پرش بازدیدکنندگان بشود و در نهایت رتبه بندی پایین تر سایت شما را در پی داشته باشد. تصاویر محصولات خاص ، محصولات آینده و محصولات پرفروش جلب توجه می کنند و نرخ تبدیل کسب و کار اینترنتی را بهبود می بخشد. با این حال ، تصاویر به بهینه سازی اصولی برای اندازه ، وضوح ، کیفیت ، بزرگنمایی و قابلیت مشاهده بودن در موتورهای نیاز دارند. بارگذاری سریع باعث میشود محتوای شما سریعتر به مخاطبان نشان داده شود.
شما میتوانید برای آشنایی با نحوه سئو سایت فروشگاهی در یک دوره دیجیتال مارکتینگ معتبر شرکت کنید. منوها و لینکهای ناوبری باید به گونهای طراحی شوند که کاربران بتوانند به راحتی بین صفحات و بخشهای مختلف سایت حرکت کنند. این کار نه تنها تجربه کاربری را بهبود میبخشد؛ بلکه به موتورهای جستجو کمک میکند تا ساختار سایت را بهتر درک کنند. سئو به شما کمک میکند تا وبسایت خود را در رتبههای بالاتر نتایج جستجوی گوگل قرار دهید و ترافیک ارگانیک بیشتری به دست آورید. ترافیک ارگانیک به معنای بازدیدکنندگانی است که به طور طبیعی و بدون کلیک بر روی تبلیغات، به وبسایت شما میآیند. ابزارهایی مانند ahrefs ،semrush ،moz ،Ubersuggest و kwfinder در بهینه سازی سایت بسیار کمک کننده هستند.
با بهینه سازی صفحات سایت می توانید رتبه بهتری در نتایج جستجوی گوگل به دست آورید و با جذب مخاطبان هدفمند و تبدیل آن ها به مشتریان وفادار، فروش خود را افزایش داده و رشد قابل توجهی را تجربه کنید. خرید آنلاین یکی از روشهای رایج دسترسی به کالا و محصولات مختلف در دنیای امروز است که فروشگاههای اینترنتی بستر انجام آن هستند. موفقیت این فروشگاهها پس از طراحی سایت فروشگاهی خلاق و استاندارد تا حد زیادی به بهینهسازی یا سئو (SEO) آن وبسایت بستگی دارد. بهعبارت دیگر، اگر قصد افزایش بازدید و فروش فروشگاه اینترنتی خود را دارید، باید از طریق سئو، سایت خود را بهینهسازی کرده و کاربران بیشتری را به آن جذب کنید. در این مطلب با آموزش سئو برای فروشگاههای آنلاین همراه شما خواهیم بود و بهترین روشهای انجام این کار برای سایتهای فروشگاهی را توضیح خواهیم داد. در ادامه مطلب به بررسی اینکه چگونه سئو سایت فروشگاهی باعث افزایش فروش میشود میپردازیم.
تفاوت سئو سایت فروشگاهی با سایر وبسایتها عمدتا در این است که در سایتهای فروشگاهی هدف شما بهینه سازی سایت با تعداد زیادی محصول است که بسیاری از این محصولات ویژگیهای مشابهی دارند. با اجرای نکات ذکرشده و پایبندی به اصول سئو، میتوانید رتبه وبسایت خود را در موتورهای جستجو بهبود دهید و فروش خود را افزایش دهید. با استفاده از آموزش سئو برای فروشگاههای آنلاین و پیادهسازی نکات آموزشی، میتوانید وضعیت سایت خود را بهبود بخشیده و مخاطبان بیشتری را برای آن جلب کنید. نکات مطرحشده در این مطلب تنها بخشی از تکنیکها و اصول سئو ایکامرس هستند. درصورتیکه منابع کافی در اختیار دارید، میتوانید از کارشناسان حرفهای سئو بهره بگیرید تا به نتایج بهتری دست یابید. سئو (SEO) در سال ۲۰۲۵ به شدت تحت تأثیر هوش مصنوعی (Artificial Intelligence – AI)، تغییرات در الگوریتمهای گوگل و کمحوصلگی کاربران قرار گرفته است.
بیماران معمولاً عبارتهایی مانند دندانپزشک در محدوده سعادتآباد را جستجو میکنند. توضیحی مختصر، جذاب و حاوی کلمات کلیدی برای هر صفحه بنویسید تا نرخ کلیک (CTR) را افزایش دهید. این اطلاعات میتوانند در صفحه تماس با ما، فوتر سایت یا بیانیههای خبری درج شوند. این ابزار وظایف مدیریت لیستهای آنلاین را خودکار کرده و ثبات اطلاعات کسبوکار شما را تضمین میکند. BrightLocal با ارائه گزارشهای دقیق و مدیریت یکپارچه، تمام نیازهای سئو محلی شما را پوشش میدهد.
این شامل استفاده از پاراگرافهای کوتاه، عناوین جذاب، و تصاویر و گرافیکهای کمکی است که به متن زندگی میبخشند و فهم آن را تسهیل میکنند. ایجاد یک بلاگ در وبسایت شما میتواند به افزایش سئو و جذب ترافیک بیشتر کمک کند. با ۶ سال سابقه فعالیت تخصصی در زمینه SEO، بزرگترین چالشی که در پروژههای سئو با آن روبرو بودیم، نرخ پائین فروش وبسایتها بود، طوری که حتی با افزایش ترافیک هم برطرف نمیشد! راهحل این موضوع، CRO یا بهینهسازی تبدیل است که اکنون سعی داریم در این زمینه فعالیت داشته باشیم. کاری که شما باید انجام دهید این است که محتوای خود را به گونهای تولید کنید که بتواند به عنوان یک فروشنده تمام عیار برای شما عمل کند.
این شامل استفاده از کلمات کلیدی محلی در محتوا، تیترها، توضیحات متا و URLها است. همچنین، اطمینان از آدرس دقیق و اطلاعات تماس در تمامی صفحات سایت بسیار مهم است. افزودن نقشههای گوگل و اطلاعات تماس به وبسایت نیز به مشتریان کمک میکند تا به راحتی مکان کسبوکار را پیدا کنند. با بهینهسازی برای جستجوهای محلی، کسبوکارها میتوانند مشتریان بیشتری را جذب کنند که به دنبال خدمات یا محصولات در نزدیکی خود هستند. این امر به ویژه در دنیای امروز که افراد برای یافتن کسبوکارها و خدمات در اطراف خود به جستجوی آنلاین متکی هستند، حائز اهمیت است.
بنابراین اگر قصد افزیش فروش از طریق سایت خود را دارید، حتما مطمئن شوید که صفحات سایتتان زمان بارگذاری کمی دارند. تنها برای آن میزان از منابع سختافزاری که نیاز دارید هزینه میپردازید و دیگر نیازی به پرداخت هزینههای غیر موجه، در ابتدای فعالیت وب سایت خود، نخواهید داشت. اولین و مهمترین گام این است که کسبوکار خود را در Google My Business ثبت کنید. وارد سایت GMB شوید، روی دکمه «مدیریت» کلیک کنید، نام و آدرس کسبوکارتان را وارد کنید و آن را تأیید کنید. فقط کسبوکارهایی که در GMB ثبت شدهاند، شانس حضور در لوکال پک را دارند.
وب سایت های ترب و ایمالز در واقع موتور جستجو محصول هستند که سایت های مختلفی را به کاربران نشان می دهند. ترب و ایمالز سایت های مختلف را بر اساس کمترین قیمت به کاربران نشان می دهند. از طرفی زمانی که نام فروشگاه شما دائما در دید کاربر باشد، برند شما شناخته شده و همین مسئله در افزایش برندینگ سایت و سئو خارجی تاثیر مثبت خواهد گذاشت. سعی کنید آدرس هر صفحه از سایت فروشگاهیتان را متناسب با موضوع آن صفحه انتخاب کنید؛ این موضوع نقش اساسی در افزایش سئوی سایت فروشگاهی دارد. هر چه آدرس یک صفحه کوتاه تر و دارای کلمات کلیدی باشد، احتمال دیده شدن آن در گوگل نیز بیشتر خواهد بود. شرکت وب رمز در سال ۱۳۸۱ با موضوع ارائه خدمات وب و فناوری اطلاعات تاسیس شد.
به این معنی که نسخه موبایل سایتها به عنوان مرجع اصلی در الگوریتمهای رتبهبندی گوگل استفاده میشود. موتورهای جستجو بیش از هر زمان دیگری به فاکتور تجربه کاربری اهمیت میدهند. در صورتی که سایت شما وردپرسی است میتوانید با استفاده از افزونههای سئو وردپرس یک قالب برای عنوان صفحات دسته بندی و محصولات سایت خود قالب تعریف کنید. ساختار اطلاعاتی مناسب در سایت فروشگاهی، مانند تصویر زیر خواهد بود و دارای یک معماری هموار است که هر صفحه بصورت سلسله مراتبی به صفحات زیرین خود لینک داده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تحقیق کلمات کلیدی و آشنایی با ابزارهای مختلف بهتر است مقاله آموزش تحقیق کلمات کلیدی را مطالعه کنید.
به عنوان مثال کاربری عبارت خرید تیشرت مردانه را در گوگل جستجو می کند. او زمانی که به سایت شما وارد خواهد شد که شما از کلماتی همچون تیشرت مردانه تابستانه، تیشرت مردانه نخی، تیشرت مردانه پشمی و غیره در سایت خود استفاده کرده باشید. یکی از روش های مفید برای رونق کسب و کار آنلاین، بهینه سازی وب سایت شما برای جستجوهای محلی است. سئو محلی کمک می کند تا وب سایت شما برای کاربرانی که در محدوده ی جغرافیایی نزدیک به شما هستند و از طرفی کلمات کلیدی مرتبط با محصولات و یا خدمات شما را جستجو می کنند، در رتبه های بالاتر نشان داده شود. شاید بگویید کسب رتبه خوب در گوگل و رعایت اصول سئو برای موفقیت فروشگاه کافی است. اما باید بدانید که تحلیل رقیبان یکی از اصلی ترین کار ها برای بهتر کردن اصول کاریتان است.
در هر صورت، شک نکنید که استفاده و راهاندازی چنین سیستمی، بهشدت میتواند روی افزایش فروش وبسایت فروشگاهی شما تاثیرگذار باشد، خصوصا اگر تعداد و حجم سفارشات روزانه سایت شما زیاد باشد. به تجربه و با قطعیت ۱۰۰٪ میتوانم بگویم که استفاده از سیستمی برای بازیابی و ریکاوری سبدخریدهای رهاشده (Cart Abandonment)، موثرترین استراتژی و تکنیک برای افزایش فروش سایتهای فروشگاه اینترنتی است. اگر شما صاحب یک وبسایت هستید که به ترافیک آنلاین متکی است تا از آن کسب درآمد کند احتمالا خیلی خوب می دانید که اشتباهات سئو، حتی کوچکترین اشتباه می تواند بسیار هزینه بر باشد. تنها راه برای اطمینان از اینکه دچار اشتباهات غیرعمدی با محتوای خود نشوید این است که به طور مرتب عملکرد آن را با استفاده از گوگل آنالیتیکس تجزیه و تحلیل کنید و به طور مداوم با آخرین قوانین سئو به روز باشید. سئو؛ پلی میان فروشگاه شما و مشتریانسئو همان مسیری است که فروشگاه شما را در گوگل به دید مخاطبانی میرساند که بهدنبال کالا یا خدماتتان هستند. اگر در نتایج جستجو دیده نشوید، حتی با بهترین محصولات هم مشتریان بالقوه را از دست خواهید داد.
محتواهای تکراری توسط الگوریتم پاندا شناسایی شده و می تواند شما را جریمه کند. البته شما می توانید با استفاده از تگ کنونیکال، از بروز این اتفاق جلوگیری کنید. فرض کنید شما در فروشگاه خود یک پیراهن مردانه با برندی خاص را دارید که برای هر رنگ از این پیراهن صفحه ای جداگانه در نظر گرفته شده است. آنالیز و تحلیل کردن رقبا در اقدامهای اولیه سئو امری بسیار مهم است. با آنالیز رقبا شما میتوانید از آنها بهتر عمل کرده و جایگاهشان را برای خود کنید.
یکی دیگر از نکات مهم در آموزش سئو سایت فروشگاهی، پنهان کردن محصولات ناموجود از دید کاربر است. فرض کنید وارد یک سایت فروشگاهی می شوید که بیش از 60 درصد محصولاتش ناموجود باشد؛ قطعا احساس بدی نسبت به این فروشگاه پیدا خواهید کرد. به همین دلیل ممکن است فروشگاه را ترک کرده و به سراغ فروشگاه دیگری بروید. زمانی که کاربران سایت شما را بدون انجام هیچ عملی ترک میکنند، نرخ پرش سایت افزایش پیدا می کند. کاربران زیادی زمانی که با کندی صفحات سایت روبرو میشوند، کلافه شده و از خرید خود منصرف میشوند. در نتیجه باید سعی کنید سرعت لود صفحات سایت فروشگاهی را افزایش دهید.
علاوه بر این، یک ساختار وبسایت مناسب به کاربران امکان میدهد تا به راحتی اطلاعات مورد نیاز خود را پیدا کنند و در نتیجه، زمان بیشتری را در سایت سپری کنند. این موضوع به کاهش نرخ پرش کمک کرده و نشاندهنده تجربه کاربری بهتر است که یکی از عوامل مهم در سئو محسوب میشود. همچنین، ساختار مناسب وبسایت به شما کمک میکند تا از مزایای “جویس لینک” (Link Juice) بهرهمند شوید، به این معنا که ارزش و اعتبار لینکها در سایت به طور موثر در بین صفحات توزیع میشود. از تفاوتهای دیگر سایتهای فروشگاهی تعداد بالای محصولات است که ویژگیهای بسیار مشابهی دارند و رباتهای جستجو آنها را به عنوان محتواهای تکراری تشخیص میدهند که باعث افت رتبه سایت میشوند. همچنین در سئو فروشگاهی، سئو تکنیکال بسیار مهم است و به دلیل تعداد بالای محصولات و صفحات زیاد، سرعت پیج باید بالاتر از سایتهای دیگر باشد.
در این صفحه میتوان محصولات و موارد مشابه یکدیگر را در کنار هم قرار داد و به کاربر در راستای انتخاب یا مقایسه این محصولات کمک کرد. امروزه رقابت موجود در میان فروشگاههای آنلاین جهت کسب رتبههای برتر در گوگل بسیار بالا گرفته و سرمایه گذاری روی سئو سایت فروشگاهی به یک امر اجتنابناپذیر بدل شده است. در چنین فضای رقابتی، یک اشتباه کوچک قادر بوده تا ماهها تلاش شما را به باد داده و عملکرد فروشگاه اینترنتی و میزان درآمد شما را تحت تاثیر خود قرار دهد. به عنوان مثال کاربر میتواند محصولات مورد نظرش را به ترتیب قیمت مرتب کند تا بتواند راحتتر انتخاب کند. اما اگر این قابلیت به درستی در سایت پیادهسازی نشود میتواند آسیبهایی به سئو فروشگاهی وارد کند.
در مطلب " آموزش ریدایرکت 301 در وردپرس " به شما یاد داده ایم که چطور صفحات سایتتان را ریدایرکت کنید. در دنیای کسب و کار، تمام سازمانها در پی بهبود و بهره وری بیشتر هستند. طبق آمار بیش از 60 درصد فروشگاههای تخصصی از پلن حرفهای وبرمز استفاده کردهاند. در مرحله بعدی کیفیت محصولی است که شما در اختیار مشتری قرار میدهید. البته این مشکل در سایتهای وردپرسی که از ووکامرس استفاده میکنند پیش نمیآید. محصولاتی مانند لباس یا کفش معمولا در سایزها و رنگهای مختلفی موجودند.
ترکیب این اطلاعات با دادههای کسبشده از Google Analytics و Google Search Console به شما امکان میدهد تا به صورت جامع و کاملی عملکرد کلی سایت خود را تحلیل و بهینهسازی کنید. علاوه بر واکنشگرایی، سرعت بارگذاری صفحه در دستگاههای موبایل بسیار مهم است. برای بهینهسازی فروشگاه آنلاین برای نمایش در دستگاههای موبایل، چند نکته کلیدی وجود دارد. این به معنای طراحی صفحاتی است که در انواع دستگاهها و اندازههای صفحهنمایش به خوبی نمایش داده شوند. لازم است تا المانهایی مانند منوها، تصاویر و فرمها در دستگاههای کوچکتر به خوبی قابل استفاده و خوانا باشند.
ایکامرس (یا تجارت الکترونیک) شیوه و رفتار خرید مردم را متحول کرد و نمودار رو به رشد آن، نشان میدهد که این ترند قصد سقوط را ندارد. بنابراین یکی از راههای پرطرفدار کسب درآمد از اینترنت، همواره فروش محصولات فیزیکی به صورت آنلاین بوده است. لطفا ابتدا به کمک این بخش، مدل سایت خود را مشخص کرده و سپس ادامه مطلب را بخوانید. اگر به دنبال یک وب سایت رایگان جهت بررسی آمار ترافیک وب سایت تان هستید، واقعاً لازم نیست که زیاد بگردید و سردرگم شوید. وب سایت های زیادی هستند که این خدمات را به صورت رایگان به شما ارائه می کنند. اگر با اصول چنین وب سایت های رایگان آمارگیری ترافیک آشنا نیستید، در اینجا به توضیح مختصری از آن می پردازیم.
بنابراین، توصیه میشود تا توضیحات محصول را به صورت اختصاصی و با استفاده از بیان خودتان بنویسید. همچنین، در توضیح امکانات و ویژگیهای محصول، سعی کنید به صورت ساده و قابل فهم برای تمامی کاربران توضیح دهید تا هر فرد با هر سطح اطلاعاتی بتواند این توضیحات را درک کند. به طور کلی، بیش از ۹۰٪ از نکات سئو صفحات محصول به شکلی مشابه فرایند سئو محتوا انجام میشود. زیرا در واقع، سئو صفحه محصول نیز یک نوع سئو محتوا است که تمرکز بیشتری روی بهینه سازی محصولات دارد. سئو محصولات فروشگاهی و صفحات دسته بندی به صفحه اصلی محصولات، صفحه مقالات، خدمات و سایر دسته بندیهای موجود در سایت گفته میشود. این صفحات به منظور به وجود آوردن تعامل بهتر و سریعتر کاربر با سایت ایجاد میشوند و اهمیت فراوانی دارند.
در سئو فروشگاهی ما به کمک ابزاری که در اختیار داریم مشتریان خود را در مقایسه با دیگر فروشگاههایی که در حوزه مشابه فعال هستند؛ افزایش میدهیم و در نتیجه درآمد بیشتری کسب مینماییم. منظورم از نوشتن یک عنوان سئو شده و جذاب است این است که در عنوان از کلمات کلیدی اصلی صفحه استفاده کنید و طول آن زیاد نباشد. همچنین، این عنوان باید برای کاربران جذاب باشد و آنها را به کلیک کردن ترغیب کند. چنانچه نمیدانید چطور این فرایند باید انجام شود پیشنهاد میکنم مقاله تحقیق کلمات کلیدی را مطالعه کنید. در یک فروشگاه اینترنتی مشتریان می توانند راجع به محصولاتی که از شما خریداری کرده اند نظر بگذارند. این نظرات برای مشتریان جدید بسیار با ارزش است.را که نحوه عملکرد شما را توضیح می دهد.
هر دو روش سئو و مارکت پلیس مزایا و معایب خود را دارند، اما در بسیاری از مواقع، بهترین استراتژی ترکیب این دو است. به این ترتیب، شما میتوانید از هر یک از این روشها به صورت مکمل استفاده کنید. به نظر من فروشگاه باید تخصصی باشه و بتونه پشتیبانی خوبی بده غیر این باشه فقط فروش ارزشی ندارد . این مقاله قطعا به مرور زمان آپدیت میشود و نکات بیشتری به آن اضافه میشود ولی تصور نکنید که قرار است تمامی موارد گفته شده را در سایت خود پیادهسازی کنید. کاری که شما باید بکنید این است که صفحه پرداخت را تا حد امکان، ساده و شفاف طراحی کنید.
یکی دیگر از نکات مهم در سئوی سایت فروشگاهی، نوشتن محتوا با طول مناسب است. به طور کلی قانون خاصی برای طول یک محتوا وجود ندارد، اما آمار نشان می دهد که وب سایت هایی با طول محتوای بیشتر، اصولا رتبه بهتری دارند. اما باید به این نکته هم توجه کنید که طول محتوا به موضوعی که در مورد آن می نویسید نیز بستگی دارد. یکی از مزایای سایت های فروشگاهی ساخته شده با وردپرس، لینک سازی داخلی میان محصولات مشابه است. اما علاوه بر این باید در بخش وبلاگ سایت فروشگاهی خود نیز بین محتواهای با موضوع مرتبط، لینک سازی انجام دهید.
در این مرحله، سایت با استفاده از ابزارهای رسمی و غیر رسمی گوگل برای سئو سایت بررسی شده و لیست مشکلات به عنوان یک فایل به کارفرما ارائه میگردد. با داشتن یک استراتژی تخصصی و نظم اصولی روند سئو بسیار راحتتر و نتایج هم بسیار سریعتر است. کافیست به ما بگویید که سایت شما جزو کدام یک از دستههای زیر است تا ما مناسبترین پلن سئو سایت را به شما معرفی کنیم. این سه URL، همه محصولات مشابهی را نمایش میدهند، صرفا ترتیب نمایششان در هرکدام متفاوت است. بنابراین موتورهای جستجو این صفحات را به چشم صفحات تکراری خواهند دید و از کنارشان خواهند گذشت.
اما باید به خاطر داشته باشیم که توجه به اصول سئو اگر به شیوهای علمی و دقیق و تخصصی انجام شود، اتفاقاً راهکاری زمانبر، دشوار و گرانقیمت است. آنچه در پاسخ به این سوال مشخص میشود، بیشتر نشاندهندهی آگاهی کاربران از برندها است. جستجو بر روی موبایل طی سالهای اخیر همواره روندی افزایشی داشته و از سال ۲۰۱۵ به بعد، سرچ موبایل از سرچ دسکتاپ بیشتر شده است. همچنین در حال حاضر، سهم دسکتاپ در میان ابزارهای اتصال به اینترنت در سطح جهان کمتر از ۵۰ درصد است (منبع). سئو یکی از زیرمجموعههای دیجیتال مارکتینگ است که اگر در فضای آنلاین فعالیت داشته باشید یا به موضوعات مرتبط با آن علاقمند باشید، ناگزیر هستید برای یادگیری آن وقت بگذارید.
https://seohacker.academy/product/seo-course-gray-hat-mastering/