خودرو mvm x33 2021-04-01

ام وی ام X33 کراس ؛ ویدیو تست و بررسی + مشخصات فنی آخرین خودرو

در واقع باید گفت پلتفرم و سیستم تعلیق این خودرو نیز هیچ تفاوتی با X22 پرو نداشته و باید انتظار همان سواری و هندلینگ را از X33 کراس CVT نیز داشته باشیم. در تصویر بالا هم می‌توانید کاتالوگ رسمی ام وی ام X33 کراس که از سوی مدیران خودرو منتشر شده است را تماشا کنید. علاوه بر این، MVM X33 Cross در نمایشگاه ها و رویدادهای بین المللی خودرو نیز توانسته است توجه و افتخاراتی را به خود جلب کند. این خودرو برای طراحی مدرن، کارایی بالا و فناوری های پیشگامانه خود شناخته شده است و چندین جایزه طراحی و نوآوری را دریافت کرده است که نشان دهنده تعهد برند به کیفیت و عملکرد است. با نصب اپلیکیشن همراه مکانیک، یک دستیار متخصص خودرویی داشته باشید و از خدمات متنوع این شرکت بهره‌مند شوید.

ایکس 33 کراس از پلتفرم مشترک با X22 پرو بهره می برد که خود پلتفرم مشترکی با چری فالوین 2 یا همان MVM315 دارد. فالوین در سال 2009 با شرکت در تست های تصادف موسسه C-NCAP موفق به دریافت 4 ستاره ایمنی شده بود. هرچند سال ها از آن تست گذشته و X33 کراس و چری فالوین هم دقیقا یک خودرو نیستند، با این حال می توان اطمینان نسبی داشت که این خودرو حداقل هایی را در زمینه ایمنی دارد. همچنین مدیران چهار ایربگ (سرنشینان جلو و جانبی) نیز برای محصول جدید خود در نظر گرفته است.

یکی از نقاط ضعف ام وی ام ایکس 33 به خصوص در نسل سوم، کمبود امکانات رفاهی و ایمنی در مقایسه با خودروهای رقیب بود. خوشبختانه این نقص در ام وی ام X33 کراس تا حد بسیاری برطرف شده و نسخه جدید از امکانات رفاهی و ایمنی متنوعی برخوردار است. با وجود اینکه مدیران خودرو عادت دارد محصولات خود را در قالب چند تیپ به بازار عرضه کند، اما ام وی ام X33 کراس تا کنون با یک نسخه به دست مشتریان رسیده است.

همراه مکانیک در شبکه‌های اجتماعی

سری اومودا چری در واقع کراس اور هایی هستند که با داشتن ظاهر مدرن و مد روز بازار مشتریان جوان و طرفدار طراحی های نوین را هدف قرار داده اند. کابین و اتاق ام وی ام X33 کراس نه حس ارزان بودن می‌دهد و نه لاکچری سواری را به شما القا می‌کند. در داخل اتاق ام وی ام ایکس 33 کراس شاهد صندلی‌های دستی با گرمکن، سانروف و سیستم نور پردازی 64 رنگ هستیم و تریم داخلی طرح چرم هم زیبایی این بخش را بیشتر می‌کند. روی داشبورد ام وی ام X33 Cross هم موارد جذابی مانند مولتی مدیا و کلاستر دیجیتال، فرمان دی کات و طراحی دو رنگ دیده می‌شود و همان طرح دراگون اسکین هم دوباره تکرار شده است. خودرو  X33 Cross (ایکس 33 کراس) به در رده خودروهای شهری و کراس اوور کوچک، طراحی و امکاناتی را به ارمغان آورده است که آن را به یک گزینه جذاب در بازار خودرو تبدیل می کند.

ایکس 33 کراس با ورود به بازار فضای خالی میان X55 پرو و X22 پرو را از بین خواهد برد تا سهم بیشتری از بازار را برای مدیران خودرو در اختیار بگیرد. این خودروی برای نخستین بار در اواخر آبان 1402 با قیمت قطعی 897 میلیون تومان توسط مدیران خودرو به فروش رسید. با ورود به داخل کابین X33 کراس شاهد تغییر کامل داشبورد و رودری ها نسبت به X22 پرو هستیم. با اینکه کابین خود X22 پرو نیز نسبت به X22 معمولی کاملا تغییر کرده بود اما بار دیگر چری تصمیم گرفته که کابین را مورد بازنگری اساسی قرار دهد. بنظر می‌رسد اصلاح کیفیت و همچنین لوکس‌تر شدن کابین از نتایج تغییرات کابین X33 کراس نسبت به نسل قبلی باشد.

بررسی x33 کراس از نظر طراحی

این بخش با کامپیوتر سفری و نورپردازی آبی ملایم، مدرن‌تر از دیگر خودروهای چینی در کلاس کراس‌اور اقتصادی به‌نظر می‌رسد. ام وی ام X33 همانطور که اشاره شد جزو اولین کراس اوور هایی بود که پایش به جاده های ایران باز شد. نسل اول این خودروی کراس اوور در ایران توانست به فروش قابل قبولی دست پیدا کند. با عرضه نسل اول MVM X33 در ایران رفته رفته شرکت های دیگر نیز به این فکر افتادند تا از سرزمین اژدها خودروهایی در این کلاس را به بازار معرفی کنند.

این محصول با سه چهره، سابقه‌ی حضور دَه‌ساله در بازار کشور دارد و محصولی شناخته‌شده محسوب می‌شود. هرچند مدل‌های قبلی X33 ظاهر جذاب یا امکانات فراتر از انتظار نداشتند، به‌دلیل قیمت مناسب و شرایط فروش اقساطی، موفق به جذب مخاطب شدند. این درحالی است که سال ۱۳۹۶، با پیش‌پرداخت ۳۰میلیون تومان یا مبلغ نقدی درحدود ۸۰میلیون تومان، امکان خرید X33 S اسپرت برای مصرف‌کننده ایرانی وجود داشت. جدیدترین ثبت نام مدیران خودرو برای این محصول، با اقساط ۱۲ تا ۶۰ ماهه برای حداکثر ۵۵ درصد قیمت است. مشابه سال‌های قبل، کراس‌اور پرفروش چری با پیشرانه‌ی دولیتری تنفس طبیعی در ایران فروخته می‌شود.

این پیشرانه تاکنون عملکرد موفقی را از خود به اجرا گذاشته است و مشتریان قادرند به آن اعتماد کنند. این شرکت کسب‌وکار خودش را در طول دو دهه گسترش داده است و اکنون یکی از خودروسازان بزرگ خصوصی به شمار می‌رود. جدیدترین محصول این شرکت برای بازار ایران، ام وی ام ایکس 33 کراس است که نسل چهارم این خودرو به حساب می‌آید. در ادامه این مطلب نیز تست و بررسی ام وی ام X33 کراس دنده‌ای را از دیدگاه بخش خودرویی دیجیاتو خواهید خواند. طبق بخشنامه فروش ارائه شده توسط مدیران خودرو، قیمت MVM X33 Cross در مدل دنده‌ای، ۸۰۰میلیون و ۵۰۰هزار تومان و در مدل اتوماتیک، ۸۰۰میلیون و ۹۷۰هزار تومان اعلام شده است. ازنظر آپشن‌های ظاهری و امکانات رفاهی، نمی‌توان نمره‌ی فوق‌العاده‌ای برای X33 S درنظر گرفت.

مشتریان گرامی قادر خواهند بود با مراجعه به وب سایت تهران خودرو، از انواع خودروها، قیمت روزخودرو ها و همچنین شرایط فروش اقساطی ایران خودرو اطلاع پیدا کنند. در صورت لزوم در تماس با کارشناسان مجموعه ما راهنمایی های لازم را در رابطه با فروش اقساطی تمامی خودروهای ایران خودرو کسب نمایند. شاسی بلند چینی MVM X33 کراس در خرداد پیش رو با قیمت نزدیک به 1 میلیارد تومان راهی بازار ایران خواهد شد.

البته، این شرایط کم‌وبیش برای تمامی خودروهای چینی در این محدوده‌ی قیمت وجود دارد. ازنظر فناوری‌های مربوط به سیستم‌های حفاظت رانندگی، به‌دلیل فقدان سیستم کنترل پایداری الکترونیک (ESP) و فناوری کنترل کشش (TCS) و سیستم حفظ خودرو در شیب (HCA)، هایما S5 و هاوال H2 برتر از X33 S هستند. این کراس‌اور کامپکت برای جلوزانو و بالای سرِ چهار انسان بلندقد فضای کافی دارد و در سفرهای بلندمدت، می‌تواند نسبتا راحت باشد. مواد به‌کاررفته در بخش اصلی صندلی‌ها (قسمت میانی نشیمن‌گاه و گودی کمر)، حالت اسفنجی و نرم دارند؛ اما در کناره‌ها با چرم مصنوعی و مواد سخت‌تر ارائه می‌شوند. این شرایط باعث می‌شود درکنار صرفه‌جویی هزینه‌ی تولید برای خودروساز و مصرف‌کننده، نمای اسپرت صندلی‌ها حفظ شود و بدن سرنشینان نیز تا حدودی هنگام گردش ماشین ثابت بماند. در فضای عقب، البته صندلی‌ها حالت تخته‌ای و صاف دارند که غیرارگونومیک (ناهماهنگ با بدن انسان) هستند و در سفرهای طولانی، تا حدودی خسته‌کننده خواهند بود.

برای اطلاع از شرایط خرید و قیمت بروز خودروی x33 cross می توانید با کارشناسان ما در نمایندگی 377 خیری در ارتباط باشید. هم چنین لازم بذکر است قبل از هرگونه تصمیم به خرید می توانید از مزیت تست درایو نمایندگی 377 خیری بهره مند شوید؛ برای رزرو زمان نست درایو با کارشناسان ما در ارتباط باشید. شارژر بی‌سیم و گرم‌کن صندلی‌های جلو از جمله دیگر امکانات ایکس 33 کراس هستند. در ایکس 33 کراس درواقع فضایی شامل سه قسمت برای قرار دادن گوشی‌های هوشمند در نظر گرفته‌شده که یکی از آن‌ها امکان شارژ بی‌سیم گوشی با توان 15 وات را دارد و سرنشینان می‌توانند حین سفر، از امکان شارژ وایرلس بهره‌ ببرند. همچنین سرنشینان جلو می‌توانند در فصول سرد سال از گرم‌کن صندلی‌های جلو بهره‌ ببرند.

ام وی ام ایکس 33 / MVM X33؛ مشخصات فنی و قیمت و هرچه درباره آن باید بدانید

فرمان مدرن با فریم فلزی و نمایشگر بزرگ‌تر همراه جایگاه ویژه در داشبورد و طراحی خلاقانه برای مجرای خروجی هوا، جلوه‌ای تازه برای سرنشین فراهم می‌کند. در مدل X33 S اسپرت که نسخه‌ای ویژه در بازار ایران محسوب می‌شود، ادوات سرخ‌رنگ در بعضی قسمت‌های داشبورد و پوشش داخلی درها دیده می‌شوند. کراس اوور جدید مدیران خودرو با نام MVM X33 کراس به‌واسطه نمایشگاه خودرو شانگهای برای خبرنگاران ایرانی عازم به چین به‌نمایش گذاشته شده است.

یکی از جنبه های کلیدی که MVM X33Cross را از رقبا متمایز می کند تمرکز بر تکنولوژی و اتصال است. این خودرو دارای سیستم اطلاعاتی و سرگرمی پیشرفته با قابلیت اتصال به اسمارت فون، پشتیبانی از Apple CarPlay و Android Auto و دسترسی به اپلیکیشن های مختلف است که رانندگی را لذت بخش تر می کند. همچنین، سیستم ناوبری داخلی، دوربین های دید عقب و سنسورهای پارک به راننده کمک می کنند تا با اطمینان بیشتری رانندگی کند و در فضاهای تنگ پارک کند. فیلم مربوط به آزمایش تصادف ام وی ام X33 که پلتفرم مشترک با مدل امروزی دارد، درادامه‌ی برای شما کاربران عزیز آورده شده است.

به‌جز ترمز ضدقفل (ABS) و تقسیم هوشمند نیروی ترمز در مواقغ اضطراری (EBD)، فناوری دیگری برای کنترل تعادل خودرو وجود ندارد. البته مصرف‌کنندگان توقع سیستم‌هایی مثل کنترل لغزش (ESP) در کراس‌اورهای کامپکت چینی ندارند؛ اما کمبود آپشن‌هایی مثل فناوری حفظ خودرو در شیب (HCA) و نشان‌دهنده‌ی فشار باد لاستیک‌ها در ام وی ام X33 احساس می‌شود. این خودرو به حسگر عقب مجهز است؛ اما برای هشدار برخورد از نمای جلو و جوانب حسگری ندارد. ایکس 33 کراس از یک مانیتور تمام لمسی 10.25 اینچی با وضوح 1920x720 بهره می‌برد. مانیتوری که امکان مدیریت هوشمند بخش‌های مختلفی از خودرو را در اختیار شما قرار می‌دهد.

چری برای طراحی کراس اور جدید خود از همان زبان طراحی خانواده اومودا استفاده کرده و بنابراین X33 کراس شباهت هایی به فونیکس FX یا همان چری اومودا 5 دارد. در نمای جلو چراغ های اصلی در سپر قرار گرفته و دیلایت ها با طراحی نوینی در جلوپنجره فریم لس این خودرو حل شده اند. امکانات کمک رانندگی کراس اور جدید مدیران خودرو نیز به سیستم کنترل پایداری ESP و سیستم کمکی حرکت در سربالایی HAC محدود می شوند. طرح فروش محصول جدید مدیران خودرو که MVM X33 Cross نامگذاری شده، در دو مدل دنده‌ای و اتوماتیک (CVT) با موعد تحویل ۹۰ روزه آغاز شده است. چراغ‌های عقب در مدل X33 S اسپرت زاویه‌دار هستند، ضمن اینکه مشابه گرند ویتارا، از مربع‌های سفید در محیط قرمز استفاده می‌کنند.

متریال به کار رفته در داشبورد کیفیت نسبتا مناسبی دارند و همچنین فضای سرنشین ها در هر دو ردیف نیز مناسب و قابل قبول است. البته موفقیت ام وی ام x33 کراس در بازار وابستگی زیادی به نحوه قیمت‌گذاری شرکت مدیران خودرو هم دارد. این موضوع هنوز به صورت دقیق مشخص نشده است اما با توجه به این‌که مشخصات x33 کراس بین x22 پرو و x55 پرو قرار می‌گیرد، انتظار داریم قیمت آن هم کمی گران‌تر از x22 پرو و ارزان‌تر از x55 پرو باشد.

دید راننده و سرشینان داخل این کراس‌اور بسیار خوب است و هنگام مانورهای شهری و پارک دوبل (دنده‌عقب)، فرمان‌پذیر خواهد بود. از نظر ظاهری این خودرو نسبت به نسخه های قبلی تفاوت های مشهود و مثبتی پیدا کرد. نمای جلو چراغ های اصلی کاملا کشیده و باریک طراحی شده و جلوپنجره نیز متصل به چراغ هاست. در نمای جانبی تنها قاب آینه ها تغییر یافته و در نسخه اسپرت ستون ها و سقف نیز به رنگ مشکی درآمده‌اند. خودروی MVM X33 Cross با موتور یک لیتری سه سیلندر توربوشارژ عرضه می‌شود که حداکثر 112 اسب بخار قدرت و 150 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. خوشبختانه حجم تغییرات در داخل X33 کراس نسبت به ظاهر خارجی آن بیشتر هستند و حس برخورد با یک خودرو جدید را به بیننده القا می‌کنند.

به نظر می‌رسد طراحان چری بالاخره به ضعف‌ اصلی خانواده x22 در بخش طراحی خارجی پی برده و در محصول جدید خود توانسته‌اند طلسم زشتی را شکسته و یک لباس کاملا بروز، جذاب و در عین حال متوازن را بر تن این کالبد پیر و خسته کنند. ظاهر این خودرو با خطوط تیز و مدرن نمای جلویی برجسته با جلو پنجره ای بزرگ و چراغ های LED زیبا یک حس قدرت و مدرنیته را القا می کند. طراحی بدنه به گونه ای است که هم زیبایی را به نمایش می گذارد و هم کارایی ایرودینامیکی خودرو را بهبود می بخشد، که این امر می تواند به کاهش مصرف سوخت و بهبود عملکرد خودرو کمک کند. به مواد استفاده‌شده با ارفاق می‌توان نمره‌ی قبولی داد و آن‌ را مناسب استفاده‌ی خانواده‌ای چهارنفره دانست. این خودرو با صندوق ۵۵۰ لیتر در حالت استاندارد ارائه می‌شود که البته با خواباندن صندلی‌های عقب افزایش پیدا می‌کند. از نکات مثبت مهم در طراحی داخلی ام وی ام X33 ، توجه ویژه به جزئیات داشبورد و پوشش داخل درها است.

نگاهی به مشهورترین خودروهای ملی در کشورهای جهان

با ورود به کابین این خودرو تنها موردی که تفاوت یافته است غربیلک فرمان خودرو بوده که شبیه به دیگر محصولات جدید مدیران خودرو است. باقی موارد تغییری پیدا نکرده و همان ظاهر زیبا و نسبتا ارگونومیک X33S در این خودرو وجود دارد. جدیدترین عضو خانواده X33 نسخه توربوشارژ آن است که مدیران خودرو اواخر سال 1400 از آن رونمایی کرد. نسخه توربوشارژ ام وی ام X33 خودرویی است که به بازار آمده تا با دیگر رقبای هموطنش که از نظر فنی خودروهای تر و فرزی بودند به رقابت بپردازد. ام وی ام X33 کراس شاسی بلند کامپکت مدیران خودرو است که در سبد محصولات این خودروساز بالاتر از ام وی ام X22 پرو قرار می گیرد.

با قیمتی رقابتی و هزینه نگهداری مناسب این خودرو می تواند یک انتخاب عالی برای خریداران باشد که به دنبال ترکیبی از استایل، عملکرد و ارزش هستند. در گذشته، چراغ‌های بزرگ در بخش عقب خودروهای چینی، خصوصا کراس‌اورها را شاهد بودیم که چندان جذابیت نداشتند. البته، نباید فراموش کنیم مدل اولیه‌ی ام وی ام X33 به‌دلیل الگوبرداری واضح از کراس‌اورهای ژاپنی مثل تویوتا راو 4 (نسل دوم و سوم) و سوزوکی گرند ویتارا، طراحی متناسبی در نمای پشت داشت. این خودرو برخلاف نمای روبه‌رو که در سال‌های گذشته دست‌خوش تغییرات گسترده شده، تفاوت چشمگیری در نمای پشت مدل‌های مختلف ندارد. شرکت خودروسازی چری در شهر ووهو در استان آنهوی (Wuhu, Anhui Province) کشور چین فعالیت می‌کند.

معرفی 7 نمونه از بهترین ویژگی‌های ایمنی خودروهای مدرن

این محصول که فیس لیفت خودروی X22 پرو محسوب می‌شود، قرار است در خردادماه سال جاری وارد بازار کشور شده و جایگزین خودروی قدیمی X33 در سبد محصولات ام وی ام شود. در ام وی ام X33 کراس اتوماتیک زیر کاپوت پیشرانه ۱ لیتر توربوشارژ سه سیلندر مجهز است که مثل دیگر پیشرانه های چری فناوری AVL اتریش را دارد. این موتور توان تولید نهایت قدرت ۱۱۲ اسب بخار قدرت و نهایت گشتاور ۱۵۰ نیوتن متر را دارد. ام وی ام ایکس 33 با عنوان تیگو 3 در چین، اولین شاسی بلند خودروساز چینی چری در بازار ایران بود که در دهه 80 به کشور راه پیدا کرد و سه نسل از آن با به‌روزرسانی ظاهری، اما پلتفرم و پیشرانه مشابه به عرضه رسید. نسل‌های قبلی این محصول مدیران خودرو مجهز به پیشرانه‌های تنفس طبیعی 2 لیتری با گیربکس دستی یا اتوماتیک بودند. قبل از چری تیگو 2 (همان ام وی ام X22) همین خودرو کوچک‌ترین و جمع‌وجورترین مدل از سری تیگو بود.

این کراس‌اوور با قیمت تقریبی 900 میلیون الی یک میلیارد تومان آماده عرضه به بازار است تا محصول مدیران خودرو را تحت فشار قرار دهد. بنابراین در نبرد دو کراس‌اوور هم‌قیمت، برتری روی کاغذ با خودرویی است که به صورت انبوه و با قیمت رقابتی وارد بازار شود. لازم به ذکر است که انواع مختلف پژو 207 دنده‌ای نیز با با قیمتی بین 550 الی 650 میلیون تومان از بازار آزاد قابل خریداری هستند. سیستم کنترل پایداری که یکی از الزامات هاچ‌بک کراس‌ها است، در ام وی ام X33 کراس عملکرد مطلوبی دارد. سواری این خودرو نیز مطابق انتظاری که از یک هاچ‌بک بلندقامت داریم، خشک ارزیابی می‌شود. نکته منفی در مورد رانندگی این خودرو، کورس بالای دنده‌هاست که باعث شده تا شتاب خودرو در مقایسه با انتظارات راننده کاهش یابد.

اما نسل سوم آن که با نام X33S شناخته می شود خودرویی با طراحی قابل قبول و امکانات رفاهی زیاد است که می تواند حرف هایی برای زدن در مقابل رقبا داشته باشد. لازم به ذکر است مدیران خودرو نسخه توربوشارژ X33S را نیز رونمایی کرد که در تعداد محدود تولید شده و خودرویی تر و فرز تر از دیگر نسخه های X33S است. در نمای جلوی این خودرو طراحی چراغ ها تغییری نکرده اما مجموعه جلوپنجره و سپر طراحی متفاوتی پیدا کرده‌اند. در نمای جانبی تنها رکاب به انتهای درب ها اضافه و طرح رینگ ها نیز اسپرت تر از قبل شده که اتفاقی مثبت است. نمای عقب اما تغییر چندانی نداشته و طراحان چری همان نمای قبلی را مناسب این نسخه دانسته‌اند. متاسفانه همچنان خبری از یک سپر کامل و زیبا نیست و تاثیرات منفی بر روی این بخش گذاشته است.

با این وجود در طول سال‌های طولانی عرضه، دلایلی همیشگی از جمله توان ناکافی، فضای محدود اتاق و همچنین ظاهر بحث برانگیز انواع مدل‌ها باعث شده تا خیلی از افراد کماکان خودروی ایرانی را با بودجه یکسان ترجیح دهند. ماشین MVM X33Cross از یک موتور قدرتمند و کارآمد بهره می برد که تعادل خوبی بین عملکرد و مصرف سوخت ارائه می دهد. این خودرو با انتقال قدرت از طریق یک گیربکس اتوماتیک یا دستی قابلیت های رانندگی پاسخگو و انعطاف پذیری را در شرایط مختلف جاده ای فراهم می آورد. سیستم تعلیق و فرمان پذیری خودرو نیز به گونه ای طراحی شده است که راحتی و کنترل خوبی در حین رانندگی ارائه می دهد. مشابه نمای روبه‌رو، فضای داخلی ام وی ام X33 در مدل جدید کاملا متحول شده است.

X22 پرو و X33 کراس از معدود بازماندگان چینی این بازار در ماه های آینده خواهند بود؛ هاچ‌بک کراس‌هایی که به تنهایی قادر خواهند بود برای گزینه‌های ایرانی دردسر ایجاد کنند. در این طرح فروش، نمونه های ثبت‌نامی MVM X33 Cross در رنگ‌های سفید، مشکی و نوک‌مدادی قابل سفارش بوده، موعد تحویل خودروهای ثبت‌نامی، ۹۰روز کاری پس از تکمیل وجه دعوتنامه و تایید اعتباری اعلام شده است. گفتنی است به وجه پرداختی مشتری در هنگام ثبت‌نام، ۱۲درصد سود انصراف نیز تعلق می‌گیرد. تنظیمات برقی و گرم‌کن داخل صندلی، سقف پانورامیک، استارت دکمه‌ای، خروجی برق دوازده ولت، چراغ LED برای روشنایی عقب و تهویه‌ی مطبوع دوگانه امکاناتی هستند که در نسخه‌ی وارداتی X33 ارائه نمی‌شوند. هر چرخ مجهز به سنسور فشار تایر در داخل است که فشار تایر و دمای لاستیک را با سیگنال فرکانس رادیویی روی داشبورد نمایش می دهد تا به طور موثر از تصادف جلوگیری کند.

سیستم تعلیق و فرمان

ام‌وی‌ام ایکس۳۳ کراس در مدل دنده ای دارای موتور ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی است که با ۱۱۶ اسب‌بخار قدرت و ۱۴۳ نیوتن‌متر گشتاور بیشینه، به گیربکس ۵ سرعته دستی متصل است. در مدل اتوماتیک اما محرک این خودرو، یک موتور ۱.۰ لیتری توربو ۱۰۲ اسب‌بخاری با ۱۵۰ نیوتن‌متر گشتاور بیشینه است که به گیربکس CVT با شبیه‌ساز ۹ سرعته متصل است. ام‌وی‌ام X33 S تا زمانی‌که ارزان‌تر از هایما S5 و هاوال H2 باشد، به‌دلیل قدرت بیشتر و ظاهر بهتر درمقایسه‌با لیفان X60 و چانگان XC35، پرتقاضا باقی خواهد ماند. البته، نباید فراموش کرد برچسب قیمتی بیش از ۲۰۰ میلیون‌تومان برای کراس‌اور کامپکت چینی هنوز برای خریدار ایرانی با درآمد کنونی پذیرفتنی نیست.

نخستین عضو این خانواده در ایران، چری اومودا 5 یا اومودا C5 بوده که در ایران با نام فونیکس FX شناخته می‌شود. بنابراین ام وی ام X33 کراس یا اومودا C3، دومین عضو این خانواده خواهد بود. با توجه به محدودیت ظرفیت ثبت نام، فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما جهت ثبت نام قطعی باشما ارتباط برقرار کنند. اگر شما هم به دنبال کراس اوور اقتصادی هستید، که امکانات خوب و فنی قابل قبول نیز داشته باشد و همچنین کیفیت و به روز بودن را حفظ نماید، میتوانید روی این خودرو حساب کنید.

درصورتی‌که این مسئله به‌صورت نرم‌افزاری قابل حل باشد، نسخه‌های بعدی ایکس 33 کراس شتاب و کشش بهتری را نسبت به سری اول تجربه خواهند کرد. تجربه رانندگی با ام وی ام X33 کراس نکته جدیدی را برای شما به همراه نخواهد داشت، به خصوص اگر سابقه رانندگی با ام وی ام X22 یا ام وی ام 315 را در کارنامه خود داشته باشید. در پاسخ باید گفت که شتاب و کشش ایکس 33 کراس دنده‌ای همانند دیگر خودروهای این رده قیمتی است و تفاوت خاصی با آن‌ها ندارد. بنابراین از نظر کشش، انتظار مواجه شدن با شرایطی همچون پژو 207 دنده‌ای را ایکس 22 پرو دنده‌ای را باید داشت. در بخش جانبی خودرو تفاوت خاصی میان ام وی ام X33 کراس و ام وی ام X22 پرو مشاهده نمی‌شود، اما کشیدگی بیشتر نمای جلو، باعث می‌شود تا ظاهر جانبی خودرو جذاب‌تر از قبل به نظر برسد.

بنابراین با خودرویی روبه‌رو هستیم که ظاهری زیبا دارد، اما این ظاهر زیبا از پلاستیک خشک ساخته شده است. در اولین ویدیو تست و بررسی اختصاصی گجت نیوز به سراغ خودرو کراس اور ام وی ام ایکس 33 کراس – MVM X33 Cross رفتیم تا زیر و بم آن را بالا و پایین کنیم. برای اطلاع از قیمت ایکس ۳۳ کراس در نمایندگی و بازار به این صفحه از پدال مراجعه کنید. با توجه به رویکرد جهانی به سمت خودروهای هوشمند و متصل، این مدل از فناوری های پیشرفته ای برای بهبود تجربه رانندگی و افزایش امنیت سرنشینان بهره می برد.

البته در زمان نگارش این مطلب یعنی پاییز 1402، هنوز نسل چهارم ایکس 33 به صورت انبوه وارد بازار نشده است و قیمت آن در بازار آزاد مشخص نیست. طراحی پیانویی کلیدهای کنترل سیستم تهویه، استفاده از طرح فلز برروی دکمه‌های شیشه بالابر و همچنین استفاده از کلاستر دیجیتالی ظاهر داخلی خودرو را بسیار جذاب کرده است. طراحی حجیم کنسول وسط و استفاده از تریم تک رنگ مشکی به جای نارنجی (نسخه سفارش ایران) سبب شده تا طراحی داخلی X33 کراس بسیار بهتر از خودروهای ایرانی بنظر برسد.

گیربکس اتوماتیک CVT با 9 دنده مصنوعی نیز وظیفه انتقال قدرت را در این کراس‌اوور برعهده دارد. مصرف سوخت ترکیبی ام‌وی‌ام X33 کراس 6.1 لیتردرصدکیلومتر اعلام شده است که رقم مطلوبی به نظر می‌رسد. مدیران‌خودرو تولید این کراس‌اوور را از سال 1402 آغاز کرده و تا امروز ادامه دارد.

صندلی های راحت با امکان تنظیم برای راننده و سرنشین جلو فضای کافی برای سرنشینان عقب و صندوق بار جادار این خودرو را برای استفاده های روزمره و سفرهای کوتاه ایده آل می سازد. در تصاویر، به‌وضوح می‌توان دید اتاق خودرو دربرابر تصادف روبه‌رو مقاومت نسبتا خوبی نشان می‌دهد و فضای اختصاصی سرنشین را حفظ می‌کند. خودرو آزمایش‌شده کاملا از مسیر مستقیم منحرف می‌شود و حتی چرخ‌های عقب همراه‌با بدنه از سطح زمین فاصله می‌گیرند. با توجه به محدودیت ظرفیت ثبت نام، فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما جهت ثبت نام قطعی با شما ارتباط برقرار کنند. با توجه به محدودیت ظرفیت ثبت نام فرم را پر کنید تا کارشناسان ما جهت ثبت نام قطعی باشما ارتباط برقرار کنند.

گالری ام وی ام X33 کراس اتوماتیک

این هاچ‌بک کراس مجهز به پیشرانه توربو سه سیلندر (مشابه X22 پرو) با حجم ۹۹۷ سی‌سی! بوده که ۱۰۲ اسب بخار قدرت و ۱۵۰ نیوتون متر گشتاور را در دور موتور ۴۵۰۰ ارائه می‌دهد. این قدرت از طریق جعبه‌دنده ۹ سرعته CVT نسل جدید به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

مشخصات x33 کراس در بخش آپشن هم نسبت به x22 پرو ارتقا پیدا کرده است و در این خودرو شاهد مانیتور بزرگ‌تر سیستم مالتی مدیا، نورپردازی داخلی، شارژر وایرلس تلفن همراه و ایربگ‌های جانبی سرنشینان جلو هستیم که در x22 وجود ندارند. علاوه بر ارتقاء چهره و امکانات داخلی، ام وی ام ایکس 33 کراس در زمینه ایمنی و آپشن‌های رفاهی هم حرکت رو به جلو و بهبودی نسبت به ایکس 22 داشته است. X33 کراس با امکانات رفاهی و ایمنی متنوعی عرضه می‌شود که نسبت به رقبا خصوصا خودروهای داخلی تفاوت آشکاری دارد. اگرچه این خودرو در سبد محصولات ام وی ام بالاتر از ایکس ۲۲ پرو قرار می گیرد و حتی نامش هم این ذهنیت را ایجاد می کند که با خودرویی بزرگ تر طرف هستیم، اما در واقع ابعاد این کراس اوور تفاوت چندانی با X22 پرو ندارد. ام وی ام X33 کراس 4,۲۰۰ میلیمتر طول، ۱,۷۶۰ میلیمتر عرض، ۱,۵۷۰ میلیمتر ارتفاع و فاصله محوری ۲,۵۵۵ میلیمتری دارد و یک کراس اوور کوچک یا کامپکت است.

علت خالی کردن ترمز خودرو؛ بررسی مهم‌ترین عوامل

حداکثر گشتاور پیشرانه x33 کراس مشابه پیشرانه x22 پرو و برابر با 150 نیوتن متر است اما حداکثر قدرت آن 10 واحد بیش‌تر شده و به 112 اسب بخار رسیده است. با توجه به وزن حدود 1.3 تنی ام وی ام X33 کراس، نباید انتظار چندان بالایی از این خودرو در زمینه شتاب و کشش داشت. از آن جایی که با یک پیشرانه کم‌حجم و کوچک روبرو هستیم، این خودرو در شرایط عادی و رانندگی شهری عملکرد قابل قبولی دارد. اما اگر تعداد سرنشینان خودرو تکمیل باشد و در قسمت عقب نیز مقداری بار قرار دهید، انتظار کاهش شتاب و کشش، طبیعی خواهد بود.

ولی بالاخره نه شاسیه نه سدان، بنظرم یک کوچولو بیشتر x55یا اریزو ۵ بخرید. هر دو نوع گیربکس بسته به نیازی که راننده داره و سبکی که باهاش رانندگی میکنه ، مزایا و معایب خودشوداره.تعمیرکارای گیربکس AT راحت تر پیدامیشن وجایگزینی قطعاتش بهتره اماخب از اونطرف CVTبازده سوخت بهتر و شتاب بیشتری داره .. ATبیشتر داره استفاده میشه وتحمل بار گشتاوری ش هم بیشتره .خلاصه اینکه نمیشه نسخه کلی پیچید . خودرو x33 کراس اصول طراحی یکسانی با ام وی ام x22 دارد اما به وضوح مدرن‌تر و اسپرت‌تر شده است. در نمای جلو این خودرو شاهد دی‌لایت‌های یکپارچه با جلوپنجره هستیم که جلوه‌ای مدرن و منحصر به فرد دارد. ام وی ام x33 کراس دومین عضو از خانواده اومودا چری است و با نام اومودا C3 شناخته می‌شود.

کاهش حجم موتور X33 کراس به این خودرو کمک کرده است تا از نظر مصرف سوخت، بسیار اقتصادی عمل کند. مصرف سوخت X33 کراس به صورت ترکیبی حدود پنج لیتر در 100 کیلومتر است که با توجه به باک 48 لیتری آن، نیاز چندانی به سوخت‌گیری در فاصله‌های کوتاه نخواهید داشت. البته باید به خاطر داشت که نسل جدید پیشرانه‌های چری از استاندارد آلایندگی یورو 6 پیروی می‌کنند و به سوخت باکیفیت نیاز دارند. از این رو شرکت تصمیم گرفت تا تولید نسل چهارم این خودرو را براساس خودرویی متفاوت آغاز کند. آن‌چه در ایران با نام ایکس 33 کراس خواهیم داشت، درواقع  نسخه جدید چری تیگو 2 پرو است که از سال جاری وارد چین و سایر بازارهای صادراتی شده است. مدیران خودرو اصرار دارد ام وی ام X33 کراس را متفاوت از ام وی ام X22‌ پرو جلوه دهد، بااین‌حال به‌راحتی می‌توان شباهت غیر قابل انکار این خودروها را متوجه شد.

البته که بازنگری در قسمت تزئینات جلوه خوبی به نمای جانبی بخشیده؛ اضافه شدن طرح دراگون به آینه های کناری و استفاده از رنگ نارنجی در بخش رکاب، روف‌رک و فلاپ‌ها چهره متفاوتی برای این مینی کراس ایجاد کرده است. از نمای جانبی، تفاوت خاصی میان بدنه‌ی X33 S و مدل قبلی وجود ندارد؛ ولی به‌دلیل استفاده از ادوات فلزی روی درها، تشخیش مدل جدید از نسخه‌ی قدیمی امکان‌پذیر است. رینگ‌های X33 S نیز زیباتر شده‌اند و حالا خریدار می‌تواند از طرح اسپرت چرخ‌های آلومنیوم هفده اینچ استفاده کند. در نسخه‌ی اسپرت، ریل باربند هم ظریف‌تر شده؛ اما همچنان از آنتن کوسه‌ای خبری نیست و نمونه‌ی سنّتی با پوشش سیاه در انتهای سقف دیده می‌شود.

{

شرایط فروش

|}

چنانچه تجربه‌ی رانندگی با سوزوکی ویتارا داشته باشید، متوجه خواهید شد تعادل ام وی ام X33 هنگام مانورهای ناگهانی راضی‌کننده نیست و امکان چرخش انتهای خودرو در سرعت‌های زیاد وجود دارد. البته، کیفیت سیستم تعلیق و تعادل این محصول برتری محسوسی درمقایسه‌با چانگان و لیفان ایجاد می‌کند؛ اما نیازمند احتیاط راننده است؛ چراکه بدون ESP و کنترل کشش ارائه می‌شود. با ورود به کابین این خودرو با یک طراحی بروز برخلاف نسخه های قبلی مواجه می شویم که نکته‌ای مثبت تلقی می شود. طراحی داشبورد از یک ظاهر ساده به ظاهری پویا با خطوط تند و تیز تبدیل شده است.

چندی قبل از پروژه x33 کراس، خودروی X22 معمولی مورد جراحی قرار گرفت و اعمال یک فیس جدید در نمای جلوی خودرو باعث عرضه محصول x22 پرو شد. الگو برداری از خط طراحی هیوندای کونا در نمای جلوی خودرو سبب شد تا بعد از چند ماه عرضه در بازار خودروی کشورمان استقبال خوبی از آن به عمل آید. با این وجود نمای عقب این خودرو تغییر زیادی نکرد و همین مسئله باعث شد تا همچنان نقد عده زیادی مبنی بر ناهماهنگی و ظاهر بد عقب خودرو پا برجا بماند. حفره‌ی مربوط به چرخ‌های جلو و عقب، دایره‌ی منظم نیستند و با حالت منحنی ارائه می‌شوند.

این خودرو برخلاف بسیاری از کراس‌اورهای کامپکت چینی، از ادوات پلاستیکی سیاه‌رنگ در پیرامون گِل‌گیرها و پایین رکاب استفاده نمی‌کند تا همراه‌با آینه‌بغل‌های فلزی هم‌رنگ بدنه و مجهز به چراغ راهنما، لوکس‌تر از رقبا به‌نظر رسد. ایکس 33 کراس، از جدیدترین کراس اورهای مدرن مدیران خودرو است که با زبان طراحی روز دنیا پا به بازار ایران گذاشته است. این کراس اور، نه تنها از طراحی هیجان‌انگیز و به‌روزترین امکانات رفاهی و ایمنی صنعت خودروی جهان بهره می‌برد، بلکه با الهام از آینده، هنر و تکنولوژی، نماینده سبک زندگی جدید ام‌وی‌ام تحت عنوان کراس لایف است. ام وی ام x33 باسابقه‌ترین کراس‌اوور چینی موجود در بازار کشورمان است و تاکنون با چهره‌ها و مشخصات متفاوتی در مدیران خودرو مونتاژ شده است. جدیدترین نسخه x33 برای بازار ایران، پلت فرم متفاوتی نسبت به نسخه‌های قبلی این خودرو دارد و با نام x33 کراس شناخته می‌شود. به همین دلیل امروز به سراغ بررسی مشخصات x33 کراس رفته‌ایم تا بیش‌تر با این کراس‌اوور کوچک و جذاب آشنا شویم.

در نمای جانبی شاهد بازآفرینی کامل ام وی ام X22 پرو هستیم، چرا که MVM X33 کراس در واقع نسخه جدیدی از ام وی ام X22 پرو به حساب می‌آید. با این حال نسل چهارم ام وی ام X33 که با پسوند کراس به بازار ایران آمده است، نسبت به سه نسل قبلی متفاوت است. این خودرو براساس پلتفرم جدیدی توسعه یافته است و پیشرانه متفاوتی نسبت به سه نسخه پیشین دارد. حتی نام اصلی ماشین X33 کراس نیز متفاوت بوده و در سرزمین اصلی یا سایر بازارهای صادراتی چری با نام اومودا C3 شناخته می‌شود که عضوی از خانواده جوان و مدرن اومودا به حساب می‌آید.

وب سایت خودرو با هدف اطلاع رسانی در حوزه خودرو در آذر 92 فعالیت خود را آغاز نموده است. سعی بر آن بوده که مرجعی برای اطلاعات و مشخصات فنی خودروهای داخل ایران باشیم و بتوانیم به صورت تخصصی مقایسه، قیمت، تست و بررسی خودرو‌ها را انجام بدهیم. ۱_ در دستی چراغ ها اصلی هالوژنی هستند ولی در اتوماتیک چراغ های اصلی نیز دارای فناوری LEDهستند.۲_ در مدل اتوماتیک نورپردازی اتاق واقعا زیبا و مدرن دیده میشه که در دستی اصلا وجود نداره. در نمای جانبی ام وی ام x33 کراس تفاوت چندانی نسبت به ایکس 22 نمی‌بینیم و فقط طراحان سعی کرده‌اند با طرح متفاوت رینگ‌ها و یک‌سری جزئیات نارنجی رنگ، حس اسپرت‌تری را به بیننده القا کنند. در بررسی اجمالی ام وی ام X33 کراس اشاره شد که این خودرو در واقع عضوی از خانواده محصولات اومودا است. چری زیرشاخه اومودا را برای تولید خودروهایی جوان پسند و مدرن راه‌اندازی کرده است.

برای مثال، از طریق این مانیتور شما می‌توانید رنگ نورپردازی داخلی را تغییر دهید، زاویه نور چراغ‌ها را تنظیم کنید و سیستم کنترل پایداری یا شارژر وایرلس خودرو را خاموش یا روشن کنید. قیمت این خودرو قطعا بالاتر از ام وی ام X22 پرو خواهد بود و این یعنی قیمتی بالاتر از ۱ میلیارد تومان را برای این کراس اوور خواهیم داشت. بر اساس قیمت و سگمنت رقبایی مثل جک S3 و یا بک X3 پرو را برای این خودرو خواهیم داشت که البته باید دید واکنش بازار نسبت به این کراس اوور چگونه است. البته شاید نسخه دنده ای ام وی ام X33 کراس را بتوان رقیبی برای نسخه اتوماتیک ایکس ۲۲ هم دانست که این یعنی یک رقابت درون خانوادگی را هم برای این دو کراس اوور شاهد خواهیم بود. در داخل تریم دو رنگ را داریم که نسبت به آنچه در X33 قدیمی دیده می شد بسیار جذاب تر استو کابین این خودرو پیشرفت خوب چینی ها در سال های اخیر را به ما ثابت می کند چراکه المان های داخلی با دقت و به زیبایی طراحی شده اند. یک صفحه نمایش ۱۰.۲۵ اینچی در وسط سیستم اطلاعات سرگرمی را در دسترس قرار می دهد که وضوح قابل قبولی دارد و در کنار آن جلوآمپر نیمه دیجیتال را در پشت فرمان می بینیم.

{

فضای داخلی

|}

از جمله می توان به سیستم های کمک راننده پیشرفته (ADAS) اشاره کرد که عملکردهایی مانند تشخیص خستگی راننده، هشدار خروج از خط و کنترل کروز تطبیقی را شامل می شود. این ویژگی ها نه تنها راحتی را افزایش می دهند بلکه به کاهش تصادفات و افزایش امنیت جاده ها کمک می کنند. پنل داشبورد مدرن با صفحه نمایش لمسی بزرگ که امکان دسترسی به سیستم های سرگرمی، ناوبری و اطلاعات خودرو را فراهم می آورد، به همراه سیستم صوتی با کیفیت بالا و اتصالات چندرسانه‌ای تجربه‌ای لذت بخش از رانندگی را ارائه می دهد.

فرمان هم طبق ترند این روزها به‌شکل 3 پر دی‌کات طراحی شده و روی آن چندین دکمه جا گرفته‌اند. در طراحی MVM X33 کراس به‌وضوح می‌توان شباهت‌ها به اومودا 5 یا همان فونیکس اف ایکس را دید. در نمای جلو این شاسی بلند دی‌لایت‌های کشیده با طرح شطرنجی با جلوپنجره بزرگی ترکیب شده‌اند که تریم کرومی آن به‌خوبی خودنمایی می‌کند.

وسط این جلوپنجره لوگوی ام وی ام قرار دارد و چراغ‌های اصلی جلو در دو گوشه راست و چپ ناحیه جلو قرار گرفته‌اند. این المان‌ها در کنار هم نمایی شبیه به نمای جلو فونیکس اف ایکس را به‌وجود آورده‌اند؛ البته با ظرافت کمتر نسبت به آن. این شرکت به لطف دو مزیت خود یعنی عرضه انبوه و شرایط فروش اعتباری، می‌تواند همچنان در این بازی حضور داشته باشد.


قیمت خودرو mvm x33